Цифрові лабораторії в дії
В XXI столітті неможливо впроваджувати STEM-навчання без використання інформаційно-комунікаційних технологій із встановленими на них програмами для проведення досліджень та обробки їх результатів; Інтернет-ресурсів; датчиків та цифрових лабораторій.
Саме цифрові лабораторії допомагають учням на уроках, під час опрацювання навчального матеріалу, у позаурочний час, при виконанні наукових досліджень, а також проводити математичну обробку результатів. На уроках хімії в школі №3-колегіумі ми використовуємо цифрову лабораторію Einstein. Використання лабораторії Einstein в процесі впровадження STEM-освіти дозволяє економити час на проведенні дослідження, додатково вмотивовувати учнів, спонукати до більш глибокого вивчення предмета, та, врешті-решт, перетворити навчання на цікаве та захоплююче заняття. Наприклад, під час вивчення теми «Розчини» для учнів 9 класу було проведено демонстрацію «Визначення рН розчинів» з допомогою цифрового вимірювального комплексу та датчика рН. Унаочнення результатів здійснювалося шляхом реєстрації даних та побудови графіку. Учні 7 класу, використавши датчик термопари до цифрової лабораторії, практично дослідили температуру полум’я і переконалися, що полум’я свічки неоднорідне. Попереду ще багато досліджень, тому що комплекс дозволяє проводити велику кількість різноманітних шкільних дослідів, перетворюючи звичайний комп'ютер у повноцінну цифрову природничо-наукову лабораторію.
Олена Хлівна, учитель хімії школи №3-колегіуму
Впроваджуємо інклюзивну форму навчання
У цьому навчальному році в школі №3-колегіумі впроваджено інклюзивну форму навчання та відкрито два класи – 1-В та 3-А, в яких навчаються діти з особливими освітніми потребами. Відкриттю таких класів передувала величезна підготовча робота. Насамперед, було створено комфортне освітнє середовище, в якому враховано всі особливості та потреби наших дітей, відкрито спеціально обладнаний кабінет інклюзивної освіти. Помічниками вчителів, які працюють в цих класах – Олени Кирилової та Ольги Стеценко, стали асистенти вчителів – Олена Ішкова та Наталія Шульгіна, кваліфіковані спеціалісти із спеціальною освітою. Вони допомагають на уроках Данилу Шатайлу та Олексію Соляренку працювати разом з усіма дітьми в класі, оволодівати новими знаннями, щоб для хлопчиків процес навчання був цікавим, захоплюючим та нескладним.
Приділяється увага адаптації середовища для повноцінного навчання. Прийоми та методи навчання, які застосовуються на уроці під час викладання матеріалу, продумуються таким чином, щоб хлопчики також були у них задіяні і брали активну участь. Так, для кращого запам’ятовування навчального матеріалу, закріплення отриманих знань, умінь, навичок використовуються роздаткові картки, вправи з навчальних посібників і підручників. Оскільки хлопчики є дещо повільними в роботі, складаються картки-інструкції з детальним описом покрокових дій учня.
Велике значення має організація корекційної роботи, до якої залучено кваліфікованих спеціалістів. Так, двічі на тиждень Олексій та Данило займаються з логопедом та психологом.
Співпраця - вихідна умова успіху.Учителі не працюють сам на сам, а є членами висококваліфікованої команди, співпрацюють з колегами, асистентами, особистими помічниками дітей, є порадниками та партнерами у батьків хлопчиків.
Усі форми та методи роботи з дітьми корекційно - спрямовані. Даня та Олексій залучені до усіх заходів у класі. Діти в шкільному середовищі почувають себе природно, поступово у навчанні досягають самостійності, наскільки це можливо. В обох класах створена атмосфера порозуміння та взаємодопомоги між учнями. Даня та Олексій об’єднують класні родини своїм оптимізмом та теплими почуттями до всіх оточуючих. Вони навчають дітей по іншому розуміти оточуючий світ, радіти всім його проявам, допомагати один одному.
Прес-центр школи №3-колегіуму
СОЛОДКО-ЗІРКОВА ПОДОРОЖ
Невідомий світ завжди вабить до себе подорожуючих. А якщо він має ще й певні родзинки, то знайомство з ним залишається у пам’яті на все життя. Саме такою стала екскурсія до Києва дев’ятикласників НВК «Загальноосвітня школа I-III ступенів №3-колегіум» м. Сміли. А запам’яталась вона усім як солодко-зіркова подорож. Чому?
Солодкою стала перша частина екскурсії, коли учні мали змогу відвідати «Київську кондитерську фабрику «Рошен». Дев’ятикласники спочатку мали змогу у лекторській залі послухати розповідь і переглянути фільми про продукцію, яку випускає це підприємство, та дізнатись, де ще є такі фабрики і куди транспортується ця дивовижна продукція. Потім екскурсантів було запрошено за солодкий стіл, де можна було поласувати свіженькими бісквітами. А після цього всі учасники екскурсії отримали солодкі подарунки! Але найцікавіше було попереду. Кожен міг потрапити до цеху, де виготовляються такі солодкі і привабливі цукерки «Вечірній Київ». Але для цього потрібно було вбрати себе в спецодяг. Це було необхідно і дуже симпатично! Екскурсанти були схожі на медпрацівників чи комісію з перевірки виготовлення смаколиків! Учні зачаровано спостерігали за працівниками та машинами-роботами. Ця робота так усім сподобалась, що дехто з учнів саме тут вирішив, куди потрібно йти далі вчитись!
Мрії переповнювали дев’ятикласників. А яке місце найкраще підходить для цього? Звісно, під зоряним небом! Тому наша подорож із солодкої переростала у зоряну – дев’ятикласники попрямували до місцевого планетарію. Зайнявши місця у зручних кріслах, учні з подивом і цікавістю осягали таємниці неба. Зорі розповідали свої легенди, планети прокладали маршрути, сонце дарувало тепло та енергію. Всі ніби побували у зоряній казці!
Дорога додому була легкою і веселою. Діти ділились своїми враженнями, обмінювались позитивними емоціями. А попереду – подорож у велике і непередбачуване життя. Тож нехай вона теж завжди буде солодкою і зірковою для всіх!
Ольга Чуйко, Жанна Шевченко,
класні керівники 9-их класів школи №3-колегіуму
Навіщо їсти?
27-ий тиждень Нової української школи мав назву «Навіщо їсти» і був дуже актуальним і цікавим для наших дітей. Адже формування в дітей прагнення правильно харчуватися та бережливо ставитися до власного здоров’я є одним з основних. Першокласникишколи №3-колегіуму не лише вчилися розрізняти корисну та шкідливу їжу, її вплив на організм людини, а й правильно та красиво сервірувати стіл та по-різному складати серветки.
Діяльнісний підхід має ключове значення в реалізації Нової української школи. Адже можна багато говорити і читати про шкідливу їжу, а можна просто роздати дітям чіпси, сухарики, газований напій та приладдя для дослідів і дозволити дітям самостійно зробити висновки. Сподіваємось, що дослідницька діяльність підштовхне наших учнів до формування позитивного ставлення до власного здоров’я.
А наприкінці тижня у першому класі відбулася кулінарна битва «Майстер-шеф: учні 1-Б класу». Так як тема тижня «Навіщо їсти», то й завдання було приготувати корисний салат «Вітамінна бомба». Крім того, діти розповіли, що ще можна приготувати з перелічених продуктів, яку користь організму вони надають. Порадувало те, наскільки організовано працювали діти. Багато хто з них вже дивився телевізійне шоу «Майстер-шеф: діти», тому якогось керівництва з боку вчителя практично не було. Навіть робочі столи після себе прибрали без нагадувань, швидко і дружно. А під час обіду в їдальні всі смакували чудовим салатом, приправленим дружбою, щирістю та приємними побажаннями один одному!
Прес-центр школи №3-колегіуму
Інноваційний пошук освітян Сміли
Щороку навесні учительська спільнота міста збирається з метою популяризації кращого педагогічного досвіду на виставці «Інноваційний пошук освітян Сміли». У цьому році виставка відбувалась на базі школи №3-колегіму, де в коридорах закладу презентувались педагогічні надбання працівників дошкільних, позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, а в кабінетах працювали методичні об’єднання вчителів міста.
Естетично і змістовно була оформлена виставка нашого закладу, де були представлені роботи вчителів у 5 номінаціях, всього 18 творчих робіт та 3 цифрових ресурси, в яких адміністрація та вчителі ділились досвідом щодо організації фінансової діяльності закладу, з питань інклюзивної освіти, упровадження STEM-освіти, формування компетентностей учнів у контексті Концептуальних засад реформування середньої освіти “Нова українська школа”, з питань національно-патріотичного виховання.
Наступним кроком стане участь у обласній виставці «Інноваційний пошук освітян Черкащини», яка відбудеться у квітні, де будуть представлені і роботи вчителів школи №3-колегіуму.
Тож, побажаємо педагогам успіхів, натхнення, творчості та нових ідей, адже сучасне суспільство вимагає змінити підходи до навчання наших дітей.
Олена Золотоверха,
заступник директора школи №3-колегіуму
Всеукраїнський тиждень дитячого читання - 2018
Щорокуу березні, напередодні весняних канікул, стартує Всеукраїнський Тиждень дитячого читання. Книга крокує поряд з людиною все життя. Саме дитяча книга несе мудре, розумне, добре слово дітям.
З метою формування читацької культури, стимулювання інтересу до читання, посилення ролі книги в освітньому процесі з 19 по 23 березня в школі №3-колегіумі пройшов Всеукраїнський тиждень дитячого читання.
Під час Тижня читання в закладі відбулася віртуальна виставка «Чарівний світ енциклопедій»; книжкові виставки та тематичні полички: «Царство української книги», «Подорож книжковим містом Енциклопедій», бібліофреш «Царство української книги»».
Тиждень читання — чудова нагода для учнів подарувати бібліотеці книги. Літератури було подаровано багато, тому в фойє школи діяла виставка «Подаровані книги для бібліотеки».
Цікаво пройшов і фестиваль художнього слова «Поетична весна», де звучали не тільки вірші відомих поетів, а й власні дитячі поезії.
Відбулася і подорож-екскурсія до центральної дитячої бібліотеки, діти зустрілися не тільки з її величністю Книгою, а й проявили себе в конкурсах та іграх. Учні перших класів побували в типографії «Тясмин», ознайомилися з повним циклом виготовлення книг та газет.
Кобзареве слово звучало з новою силою на виховній годині «Шана великому Кобзарю».
Такі тижні читання - це своєрідна акція, яка спрямована на популяризацію читання серед дітей, створення позитивного іміджу бібліотеки, завдяки якому читачі поспішають на зустріч із книгою.
Любов Полівенко,
завідуюча бібліотекою школи №3-колегіуму
Дочірні категорії
З нагоди Дня Збройних Сил України
Вітаємо з почесними нагородами з нагоди Дня Зройних Сил України Олега Анатолійовича Чуйка та учня 10 класу Артема Баса.
Прес-центр школи №3-колегіуму