Самостійні відкриття – шлях до нових знань

Досвід роботи показує, що ефективне навчання можливе лише за умови, якщо учень у процесі освітньої діяльності і життєвої практики використовує знання, здобуті ним самостійно. Такі знання глибше запам’ятовуються і свідомо застосовуються. Учні з величезним захопленням включаються в діяльність, яка потребує аналізу, порівняння, оціночних суджень, генерування ідей, висування гіпотез та співробітництва. Дослідницька діяльність є однією з провідних видів діяльності в Новій українській школі. Адже відкрите самостійно набагато краще сприймається учнями, ніж те, що в готовому результаті дає їм вчитель.

 
У школі №3-колегіумі на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ» учні четвертого класу експериментують постійно і вже мають досить об’ємний багаж знань та досвіду. Вони вміють не лише визначати властивості предметів, що їх оточують, а й, що не менш важливо, робити висновки та встановлювати зв’язки. Чи то улюблений дослід Шерлока Голмса, чи створення «лавової лампи», чи «батарейки» з лимонів та картоплі – кожен дослід залишив у пам’яті дітей насичений та змістовний слід.

  
Одним із яскравих моментів дослідницької діяльності виявилося для учнів дослідження якості продуктів харчування, які ми споживаємо. Діти прагнуть стати освіченими споживачами і грамотно орієнтуватися у світі продукції. Проведення дослідів по виявленню кількості крохмалю у таких продуктах, як сир та ковбаса, змусило учнів замислитися над тим, наскільки якісним є те, що ми їмо. Роблячи висновки, діти пропонували свої ідеї поліпшення споживацького кошика та якості продуктів. Людині властива здатність до пізнання, тож учителі школи-колегіуму створюють всі умови для розвитку цієї здатності у наших учнів.

Прес-центр школи №3-колегіуму