Навчання через гру

  Гру називають восьмим чудом світу, джерелом радості, королевою дитинства.
  Гра – це самостійна діяльність, у якій діти вперше вступають у спілкування з однолітками, їх об'єднує єдина мета і досягнення, спільні інтереси та переживання.
  У початкових класах гра, а також сучасні ігрові технології, є одним з найефективніших шляхів удосконалення уроку, чим і займаються усі вчителі та учні початкових класів школи №3-колегіуму.

 
  Використання ігор на уроках у початковій школі відповідає природним потребам дитини, адже це найвластивіша форма життєдіяльності дітей. У дитячому віці саме під час забавок відбувається вільний розвиток особистості. Під час цього процесу за власними правилами діти відчувають себе дійсно вільними і усвідомлюють власне життя, як свій вибір. Можна говорити і про те, що гра є специфічною формою прояву активності та саморозвитку дитини. Вона розвиває психологічну гнучкість, розкутість, комунікабельність, емоційно-вольову сферу. Дитина має в грі право на помилку. Гра водночас є засобом розвитку дитячої уяви, розвиває пізнавальні здібності, емоційний бік особистості, збагачує словниковий запас.

 
  Гра є невід'ємною складовою уроку в початкових класах нашого закладу. Цінність методу розвитку та виховання забавкою полягає у тому, що в ігровій діяльності освітня, розвивальна і виховна функції тісно взаємодіють. Застосування таких різноманітних ігрових форм дає змогу поліпшити взаємини у зв’язках: «учитель – учень», «учень – учень», «учень – оточуючі»; сприяє реалізації на практиці особистісно-орієнтованого навчання і виховання, налагодженню суб’єктно-суб’єктивних взаємин між педагогом і дітьми.


  Отже, ідеальним для розвитку творчості є навчання з використанням ігрових елементів, адже саме гра (особливо сюжетно-рольова, або творча) навчає таких обов'язкових для розвитку творчості здібностей: моделювання, порівняння, узагальнення, конкретизація, навчання мистецтва і таке інше. Крім того, гра сприяє внутрішній розкутості, без якої не може бути творчості.
  Гра в навчанні - це спосіб зробити серйозну роботу цікавою. Тому наші молодші школярики і на уроках математики, і української мови, і фізкультури, і музичного мистецтва серйозно грають, щоб виконати цікаву роботу!


Наталія Шульгіна,
вчитель початкових класів школи №3-колегіуму