Авторська методика ефективної підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання

  Існує безліч різноманітних порад та рекомендацій ефективної підготовки учнів до ЗНО. Умовно їх можна розділити на загальні та предметні.
  Головна порада полягає у тому, щоб з поміж багатьох пропозицій та рекомендацій розробити індивідуальну методику, своєрідний рецепт чи то формулу для конкретного учня. Саме так працюють вчителі школи №3-колегіуму, тому ось уже кілька років поспіль ми маємо найкращі в місті результати ЗНО наших випускників з української та англійської мови, історії України, англійської мови, географії, біології.
  Складовими такої методики є наступні елементи: мотивація та наполегливість самого учня у досягненні мети та поставлених цілей, співпраця усіх зацікавлених сторін (педагогічний колектив, учні, батьки), уміння учня працювати самостійно, у парі, у групі, та у тандемі з учителем, систематична робота за індивідуально підібраною методикою та постійний моніторинг результативності, підвищення рівня психологічної, теоретичної та практичної готовності до складання ЗНО.

 
  Стосовно підготовки до ЗНО з історії України, то вчителі колегіуму переконані, що тут варто неухильно дотримуватись програми з її основними складовими (факти, дати, постаті, поняття). Необхідно практично напрацювати уміння розв’язувати тести чотирьох форм. Значну увагу варто звернути на завдання із встановлення правильної послідовності, тому що вони, як правило, є найскладнішими для учнів.
  Певну специфіку має робота з візуальними джерелами (портрети діячів, історико-культурні пам’ятки, плакати, діаграми, таблиці, карти) та історичними документами різного змісту. Важливою є також екскурсійно-краєзнавча діяльність (на фото). Необхідною є кропітка робота з історичною картою, тому що без розуміння того, як відбувалися історичні процеси у просторі, неможливо якісно здати будь-який іспит з історії.
  Важливою складовою ефективної підготовки до складання ЗНО є також, правильний підбір посібників, підручників, використання матеріалів різноманітних спеціалізованих сайтів та онлайн-ресурсів.

 

Сергій Мачуський,
учитель історії школи №3-колегіуму